Saturday, November 27, 2010

Saya tidak sedar

Seberang Perak, 28 November  Tidak sedar itu yang dikatakan oleh seorang penduduk di Lorong Pendara, Seberang perak Alor setar yang  tidak mengetahui kehadiran sarang tebuan sebesar pemeluk orang dewasa berada di sebatang pokok berhapiran rumah beliau.
Penduduk tersebut Hassan Ali 53, Hanya menyedari sarang  tebuan sebesar pemeluk orang dewasa ketika membersihkan daun-daun kering  disekitar rumah apabila melihat  tebuan berterbangan di sekitar kawasan rumahnya.
“Saya tidak penah tahu tentang kehadiran sarang tebuan sebesar ini, berada di pokok dihadapan rumah dan saya menyedari sarang seranga berbisa ini setelah saya melihat banyak tebuan berterbangan ketika saya membersih kawasan rumah”,katanya.
“Dalam keadaan cemas dan takut saya menghubungi Jabatan Pertahanan Awam Malaysia Daerah Kota Setar untuk membantu saya untuk memusnah sarang tebuan tersebut yang boleh jatuh pada bila-bila masa berikutan keadaan cuaca yang berangin dan hujan ketika ini” ,tambahnya.
Semetara itu,  Ketua Operasi JPAM Daerah Kota Setar Sjn (PA) Salim Aziz berkata, Bilik Gerakan 999 JPAM Daerah Kota Setar menerima panggilan kecemasan pada jam 12.45 petang,satu Jentera dengan kekuatan lima orang anggota dihantar kelokasi,anggota JPAM Daerah Kota Setar mengambil masa kira-kira 45 minit untuk memusnahkan sarang tebuan tersebut.

No comments:

Post a Comment