Monday, November 29, 2010

Bukan sekadar nyawa dan harta benda orang awam sahaja


Anjing liar dibawa keluar dari kawasan perumahan penduduk

Anggota JPAM Kota Setar cuma menangkap anjing liar

ALOR MENGKUDU bukan sekadar nyawa dan harta benda orang awam sahaja yang perlu di selamatkan ketika berlakunya bencana, malah menyelamat haiwan juga adalah satu daripada tanggungjawab yang di amanahkan dan disematkan didalam jiwa setiap anggota petugas Bilik Gerakan JPAM Daerah Kota setar.
Bagi mereka tidak pernah kenal jijik dan takut, ini kerana setiap haiwan yang di selamatkan tidak kiralah, anjing, kucing ,biawak, burung, ular dan sebagainya.
Apa yang perlu diutamakan adalah tugasan menyelamat mesti diselesaikan bagi memastikan khidmat yang diberikan kepada pengadu adalah yang terbaik, selain anggota penyelamat JPAM Daerah Kota Setar mendapat kepuasan jika tugasan menyelamat dapat dilakukan dengan terbaik.
Baru-baru ini Bilik Gerakan 999 JPAM Daerah Kota Setar menerima panggilan kecemasan mengenai anjing liar yang sering memasuki rumah di sekitar Taman Limau Manis, Jalan Alor Mengkudu.
Menurut penduduk yang dikenali Sharzuani berkata,anjing liar  sering kali memasuki kawasan rumahnya menyebabkan beliau rasa tidak begitu selesa.“saya cuba mengusir anjing liar tersebut anjing tersebut cuma berlari menghilangkan diri buat seketika dan kembali semula,kejadian ini belarutan sehingga seminggu dan saya telah memohon bantuan JPAM Daerah Kota Setar untuk membantu menangkap anjing liar dan dilepaskan di tempat yang sepatutnya”, katanya.
Sementara itu Ketua Operasi Sjn (PA) Salim Aziz mengesahkan kejadian itu dan anjing liar tersebut dapat ditangkap oleh 4 anggotanya sejurus mendapat panggilan dan akan diserahkan kepada Jabatan Perhilitan.

No comments:

Post a Comment